April 27, 2014

barakallah kak fyka'

--
'barakallah kak fyka'

ucapan riang itu kedengaran dari mulut adik comel itu
sedangkan diri ini pun tak tahu apa-apa
dan tak faham langsung dengan ucapan tu

aku salah dengar ke apa

'kenapa tetiba 'barakallah' pulak dik?
'tadi akak cakap telefon, mesra gilaaaa akak dengan suami'

pengsannnnn.

'dik, akak kawen pun belumm, macam mana nak ada suami. huhuhuhu'
'habistu tadi tu?'
'tadi tu akak cakap dengan family laa, memang panggilan akak mcm tu dalam family. hehehe'

susahnya kalau keluarga sendiri panggil dengan panggilan yg istimewa ini
bila cakap telefon, orang lain pun boleh salah anggap
hehehe

tergelak kecil rasa.
--

cakap pasal family
rindu abah dan mak
rindu mujahid kecil

Qowiy, jagakan mereka untukku :)
--

tajuk mengundang kemarahan rakyat jelata.
k.baiiiiiiiiiiiii :p





6 comments:

Cahaya Kehalusan Kelembutan said...

salam fyy.. yana pun terkejut baca tajuk nya . alahai.

tu la...
sensetif benda2 mcm ni.. salah ckp sikit adalah yg salah faham.

selalu kena :)

fyy mokhtar said...

kann.
yana jangan risau.

kalau betul pun , fyka akan jemput yana :)

Milik Allah said...

memang mengundang kemarahan khalayak ni.. =P

unoeme said...

pggilan mesra dgn kluarga?? org pggil ape??kak yang ke kak yong??

fyy mokhtar said...

rahsia.

hoho

unoeme?

yes inoeu.

Anonymous said...

hey old geng..mcm ler kter xthu pggln mersa dia..haha.selmat berpose n berniage d buln pose