March 7, 2013

Dulu awak macam ni ke?

Assalammualaikum people :) 



'dulu awak macam ni ke?
'taklah saya biasa-biasa je'
'kenapa?'
'tak la, saya suka tengok awak'
'dulu masa saya mula-mula nak pakai stokin. saya nangis'
'kenapa awak nangis?'
'sebab saya rasa hipokrit'
'lepastu kenapa awak pakai jugak?'
'sebab saya fikir, nak jaga hati sendiri ke? nak jaga hati orang ke? nak jaga hati Allah?'
'lepastu awak pilih siapa?'
'saya pilih Allah'

kadang-kadang kita dah rasa cukup bahagia dengan apa yang kita ada. sampai satu saat. kita rasa sunyi. kosong. kemudian, kita rasa seperti ada yang hilang. ada yang tidak sempurna. lantas. perlahan-lahan kita bangun. dan berbicara dengan DIA. Lama kita berbicara hingga kita tidak sedar ada butiran jernih laju membasahi pipi. 

tiada manusia yang sempurna. tiada manusia yang tiada masa lampau. syukur alhamdulillah :)

fyy mokhtar.








No comments: