March 24, 2013

Aku pelik

Assalammualaikum.

monolog :

kita sekarang ini. kalau tidak buka mata lagi.
selagi masih bersenang lenang dengan hal duniawi. 
selagi masih rasa diri ini lagi perlu untuk kejar yang bukan boleh jamin ke syurga. 
jangan bermimpi untuk kamu semua rasa yang nama kamu akan dipanggil yang paling awal. 
jangan bermimpi! jangan bermimpi langsung!!
yang paling takut bila nanti kamu di campak ke dalam api,
kemudian kamu baru beria nak kembali dan baru nak menyesal. 
merintih!
menangis!
semua itu sudah terlambat. 
apa yang kamu cari sebenarnya? 

'Aku pelik. Bila Dia yang Cipta kita semua. Kemudian Kita ingkar!'

Aku seorang sahaja yang sedar, atau kamu semua buat tak tahu? 

Allah, Aku risau tentang diri ini. tentang mereka semua. Aku risau. Ampunilah Dosa kami ya Allah. kami masih pendosa!  :'(

fyy mokhtar

No comments: