May 21, 2012

kesedihan itu cuma seketika.

Assalammualaikum.

HABISLAH AKU YA ALLAH :(
YA ALLAH TOLONGLAH AKU. AKU SUSAH YA ALLAH. TOLONGLAH AKU.

- seringkali perkataan itu muncul bilamana musibah datang bertimpa timpa.

kesedihan itu datang cuma seketika. kemudian ALLAH berikan segala macam kegembiraan untuk mengukirkan senyuman di wajah hamba hambanya. mungkin sekarang aku sedang bersedih siapa tahu kalau bukan sekarang kegembiraan itu hadir, nanti. mungkin segalanya bersebab, kadang kadang ada perkara yang di pandang remeh walhal perkara itu penting. mungkin ujian ini Allah beri untuk jadikan setiap hambanya sentiasa peka, tidak lalai. tidak berputus asa, sentiasa bersedia dengan segala kemungkinan. Malah ALLAH mahu jadikan aku lebih berani. lebih kuat, lebih berwaspada. kali ini aku gagal, siapa tahu esok, nanti aku berjaya. siapa tahu bukan?

ALLAH uji aku, ALLAH beri aku kesedihan. ALLAH beri aku masalah.
semuanya kerana aku hambanya yang terpilih.
kerana ALLAH lebih sayang kan aku lebih daripada kamu , kamu dan kamu.
kamu yang tidak langsung di uji dengan kesedihan.
kamu yang tidak diuji dengan masalah.
yang tidak langsung merasa kecewa.
kerana apa?
kerana ALLAH sayangkan aku.


Tidak mungkin ALLAH beri aku ujian sebegini yang tidak setimpal dengan kemampuan ku. ALLAH tahu aku boleh laluinya. ALLAH tahu aku boleh selesaikannya. ALLAH tahu aku boleh lakukannya. Jika aku berikan seluruh jiwa dan raga ku kepada NYA, pasti aku tidak mengeluh. tapi aku hanya manusia biasa yang tidak lari dari semua ini. Ujian emosi.. Ujian Hati, Ujian perasaan. semuanya. aku manusia biasa ya ALLAH.

FIRMAN Allah SWT: Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): " Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami

Permudahkan lah urusanku YA ALLAH. tabahkanlah hatiku ini dalam menempuh segala ujian yang engkau berikan.
fyy mokhtar.

goodluck final shafika.

13 comments:

gadis oren said...

bykkan bersabar & berdoa ;)

fyy mokhtar said...

insyaallah :)

Phat said...

semoga berbahagia hingga akhir hayat eh eh silap tu ucapan kahwin ..good luck for ur final exam..

Gaung aka fahamimajid said...

selamat ... u dont need luck on exam,you just need the pen and pencil hehe...selamat menjawab.insyaallah dapat yang dihajati :)

fyy mokhtar said...

bro phat : hahaha. kawen padia woi. single ni. tak dak masa nak bercinta. kui3

fyy mokhtar said...

fahmi : tq awak :) doakan yang baik baik tq.

Bidadari Besi said...

Goodluck, kak ;) Be Strong tawww! :D

gdsbnga said...

goodluck fyy :))

fyy mokhtar said...

bb : hyee adekkk. ye ye. tq adek :D

fyy mokhtar said...

gds bunga : ok awak!! wish me luck!!

Norashiqin Kamaruzaman said...
This comment has been removed by the author.
Norashiqin Kamaruzaman said...

amin2...semoga berjaya fyka =) :muah..

p/s: tertypo nama lahh td...sorii

fyy mokhtar said...

bl : syg. tq. doakan. keh3. terypo ye. ahaha. ta pe :)