May 27, 2013

3 perkara.

Assalammualaikum.



Perkara yang paling saya nak buat dan saya memang akan buat.

beri makan pada 'homeless'
pergi rumah anak-anak yatim and 'happy-happy' dengan diaorang.
pergi rumah orang tua and buat diaorang senyum.

benda tiga ni. tiga perkara ni. saya nak buat. 
sebab saya selalu terfikir nak bawa belon banyak-banyak pergi rumah anak-anak yatim dan dalam belon tu saya akan selitkan satu doa untuk mereka. 
banyak perkara yang saya fikir sebenarnya.
bukan pasal ni sahaja.

kalau bukan saya pergi berseorangan. mungkin pergi dengan kawan-kawan. 
kalau bukan sekarang.
mungkin nanti.
tapi ini yang paling saya nak buat.
mana tahu boleh buat amal kebajikan dengan bakal suami nanti?
ehhh!

.impian saya.

p/s : Dulu saya pernah tanya mak saya. ' kenapa rumah kita tak ada pagar mak? sebab kawasan rumah kampung ke? ' Mak cakap. ' Tak pe la tak berpagar pun. Bagi orang jalan, senang untuk diaorang. dapat pahala kan. kalau kita pagar rumah ni? diaorang kena jalan ikot jauh. kesian mak cik pak cik nak lalu. :)'

buat la kebaikkan walaupun sedikit. 



No comments: