March 3, 2013

March manis

hello march yang manis.

semalam.
kita selisih.
depan kedai itu.
saya nampak awak.
awak nampak saya.
tapi kita berdua kaget.
senyap.

semalam.
kita selisih lagi.
kali ni.
bukan di tempat yang sama.
awak 'rushing'
entah nak kemana.
tak sempat saya nak sapa.
hampa.

semalam.
kita selisih lagi.
kali ini saya terima satu nota.
'boleh jumpa tempat kali pertama kita kaget?'
saya tak balas.
senyum.

semalam.
kita tidak selisih lagi.
saya tunggu lama.
ditempat kali pertama.
memakai tudung 'peach'
berbaju kurung bunga kecil.
calit sedikit pelembab bibir.
tapi. awak tidak hadir.
kecewa.

semalam.
semuanya berakhir.
tiada lagi selisih di kedai yang sama.
tiada lagi pandangan kaget dua jiwa.
tiada lagi nota kecil.
tiada lagi
tiada lagi kerna.
awak sudah tiada.

tamat imaginasi kedua. bakal bersambung.

No comments: