February 23, 2013

If you don't, then who will, sayang? :)

Assalammualaikum.


'don't lose hope, there is a way. believe in yourself. ALLAH know the best'

kita seringkali mencuba dan mencari untuk menjadi yang terbaik.
menjadi yang terbaik yang  kadang-kala kita tidak tahu kesudahannya.
dan adakalanya kita alpa kerana terlalu ingin menjadi terbaik.
terlalu ingin menjadi yang terbaik sehingga memakan diri sendiri.
sehingga diri sendiri berasa terlalu tamak, sombong, kepunyaan, dan gagal.
kenapa menjadi terbaik dikaitkan dengan gagal?
pernah kamu lihat individu yang menjadi terbaik itu tidak gagal?
gagal itu yang mana sakit sebentar yang beri pengalaman.
kemudian ia diganti dengan senyuman. kegembiraan.

aku begitu juga.
jatuh kemudian aku bangun.
jatuh lagi aku bangun dan berlari.
jatuh lagi aku bangun , berlari dan usaha.
walaupun semua itu aku dapat bukan dari kadar yang cepat.
tapi aku berpuas hati dengan segala yang diberikan.
kerana aku alami satu tahap dari ke satu tahap.
dan aku sangat serius dengan segala yang aku buat.
matlamat.

semua ini  akan buat aku kamu dan kita semua 'jatuh'
kerana kita semua punya matlamat dan kesungguhan yang berbeza.
berbeza tetapi ada dua perkara yang boleh buat kita semua berjaya.
gagal dan jadi terbaik.
itu yang selalu aku pegang. 
kerana tidak semua yang berada di atas akan selalu diatas.
menangis la kalau itu yang mahu. kerana emosi kadang-kala beri kepuasan.

sebab aku postif.
bila aku gagal. aku selalu ingatkan diri sendiri. 
aku boleh.
aku pasti boleh.
biar mulut aku mengeluh sebentar tetapi sebenarnya.
aku selalu kata ' kasi langgar je'
kalau tidak cuba kita tidak tahu. 
kalau belum mula kita ketinggalan.
cuba dan mula.

don't give up before you win.

till then assalammualaikum people :)

p/s : keep trying to hold on. and always, always, always believe in yourself. because if you don't, then who will, sayang? :)



4 comments:

Nuruashia said...

kadang2 apa yg kita pk baik tu adalah sebaliknya.. hnya Allah je taw apa yg terbaik syg :)
never give up taw ^__^

fyy mokhtar said...

sis, i will not. tapi lately asik sakit je :( ujian jugak kot. ^^

Anonymous said...

btol,,insyaAllah khidupan akn lbih baik selepas kgagalan
sunnah nabi:bangun tidur

fyy mokhtar said...

tq awak :)